Pierwszy krok do własnej firmy - 2014-1-PL01-KA102-000686

Cele projektu:

a) główny:   podniesienie jakości kształcenia zawodowego poprzez poszerzenie wiedzy i umiejętności 28 uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Sosnowcu w zawodach: mechanik pojazdów samochodowych (14 osób), lakiernik (6 osób), sprzedawca ( 8 osób).

b)  szczegółowe: uzupełnienie podstawowego programu nauczania o obszary programowe, które nie są realizowane w ramach szkolnego programu nauczania; poszerzenie wiedzy i umiejętności, oraz kompetencji zawodowych uczniów (LAKIERNIK:stosowanie w lakiernictwie renowacyjnym materiałów wodorozcieńczalnych, praca pistoletem elektrostatycznym, różne sposoby i metody badania jakości powłok lakierowych, posługiwanie się spektrofotometrami, lakierowanie elementów z różnych tworzyw sztucznych, sposoby cieniowania; MECHANIK: diagnostyka pojazdów, diagnostyka i naprawa sytemów bezpieczeństwa i rozwiązań poprawiających komfort jazdy; SPRZEDAWCA: sprawna obsługa klientów, doradztwo w zakresie oferowanego asortymentu, zamawianie towarów i przygotowanie ich do sprzedaży, eksponowanie towarów, obsługa sprzętu technicznego stosowanego w nowoczesnych sklepach, inwentaryzacja towarów); zapoznanie się z nowymi trendami w zawodzie (LAKIERNIK: zapoznanie się z kolorami, z efektem specjalnym wytwarzającym pigment Chroma Flair, zapoznanie się z systemami lakierniczymi pozwalającymi komponować kolory i odcienia, zapoznanie się z systemami wodorozcieńczalnymi II generacji, poznanie nowoczesnego wyposażenia lakierni; MECHANIK: EOBD system diagnostyki pokładowej, EOBD kody usterek, Common rail - badanie funkcji systemu urządzeniem firmy Lucas-NÜLLE, magistrale komunikacyjne CAN , CAN - LIN, badanie silnika ZS- urządzenie firmy Pandora, badanie silnika ZI- urządzenie firmy Pandora, czujniki i siłowniki w silnikach ZS, czujniki i siłowniki w silnikach ZI; SPRZEDAWCA: zmiana podejścia do sprzedaży, kształtowanie roli sprzedawcy w organizacji, systemy motywacyjne tworzące więź pracownik- pracodawca oraz kreujące pozytywny wizerunek firmy); doskonalenie znajomości języków obcych w tym wykorzystanie języka obcego w praktyce, w szczególności w sytuacjach stricte zawodowych (język obcy branżowy); ułatwienie rozwoju zawodowego uczniów; zwiększenie szans na zatrudnienie w Polsce i Europie; nauka pracy w zespole międzynarodowym; zwiększenie poczucia pewności siebie przez pracę w środowisku międzynarodowym, przełamywanie bariery językowej oraz różnic kulturowych, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych; poznanie kultury innego kraju; doskonalenie posługiwania sie nowymi technologiami informatycznymi; kreowanie postaw przedsiębiorczych w oparciu o potrzeby krajowego i europejskiego rynku pracy.

Okres realizacji projektu: 31.12.2014 - 30.12.2016

Grupy uczestniczące w projekcie:

Grupa I - 10 osób (sprzedawca, mechanik), miejsce odbywania praktyk – Czechy; termin: 10.05.2015 -23.10.2015

Grupa II - 8 osób (mechanik), miejsce odbywania praktyk – Hiszpania; termin: 11.10.2015-24.10.2015

Grupa III - 10 osób (sprzedawca, lakiernik), miejsce odbywania praktyk – Czechy; termin: 10.04.2016-23.04.2016