Programowanie w Scratchu oraz App Inventor – tworzymy aplikacje.

Zajęcia kierowane do dzieci i młodzieży:

 

Programowanie  w Scratchu

Scratch to opracowany przez MIT (MIT Media Lab - Lifelong Kindergarten Group) wizualny język programowania dla najmłodszych - jego cechą wyróżniającą jest brak konieczności pisania kodu komputerowego - elementami składni tego języka nie są komendy pisane, a wizualne elementy / “klocki” kodu, które jedynie należy ze sobą połączyć. Dodatkowo do uruchomienia środowiska języka Scratch nie jest wymagana instalacja żadnych dodatkowych programów - wystarczy działająca przeglądarka internetowa, pracująca na komputerze z dowolnym systemem operacyjnym.

Program: 1. Pierwsze kroki w kodowaniu czyli przepis (algorytm) działania. 2. Tworzymy prostą animację. 3. Tworzymy prosty program do rysowania figur geometrycznych. 4. Tworzymy kalkulator. 5. Tworzymy program obliczający pola i obwody figur płaskich. 6. Tworzymy prosty program muzyczny do grania „na pianinie”. 7. Tworzymy grę : Znam ptaki, ssaki i owady. 8. Zostań Omnibusem – konkurs wiedzy 9. Przygotowanie własnych projektów w Scratchu Zapotrzebowanie: Dostęp do 12 laptopów, internetu.

 

App Inventor – tworzymy aplikacje

Szkolenie dedykowane najlepiej dla tych którzy najpierw ukończyli szkolenie ze Scratcha Zawarte w Google Labs narzędzie pozwala tworzyć aplikacje przy pomocy przeglądarki internetowej. Przy jego użyciu możemy również podłączyć telefon i przetestować program lub w emulatorze Androida. Wszystkie projekty są przechowywane na serwerach App Inventor, więc możesz bez problemu przerwać pracę i w każdym momencie wrócić do punktu, w którym ją zakończyłeś. App Inventor posiada trzy główne komponenty. Pierwszym jest App Inventor Designer. Pozwala on wybrać takie elementy aplikacji jak szeroko pojęte media, przyciski i wszystkie pozostałe rzeczy, które powinien zawierać program. Drugi komponent, czyli App Inventor Blocks Editor dotyczy elementów, które przetwarzają dane w programie. Emulator to wirtualny telefon, na którym łatwo można przetestować program.

1. Wprowadzenie i konfiguracja programu. 2. Kalkulator. 3. Squash w dwóch wariantach. 4. Rysowanie palcem po ekranie. 5. Spaceshooter. 6. Czat bluetooth. 7. Tablica ogłoszeń. 8. Tłumacz głosu. 9. Lista zakupów. 10. Fiszki do nauki angielskiego. 11. Rzut kostką.

 

Dodatkowe informacje i zapisy